زن مظهر جمال

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

پرورش روحیه ی بخشش

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

 

یکی از روش های مدیریتی حضرت، پرورش روحیه ی انفاق و نوع دوستی به فرزندان است. با توجه به آثار بخشش در فرزندان و اطعام به مسکین، یتیم و اسیر در ماجرای نذر حضرت زهرا (س)برای استشفای حسنین که در این سه شبِ متوالی، روزه دارانِ درگاه الهی، با آب افطار کردند و قوت افطار را در راه خدا به نیازمندان بخشیدند. روز چهارم، امام علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی به اتفاق حسنین خدمت پیامبر(ص) رسیدند. پیامبر از دیدن حال ضعف آن ها گریست و جبرئیل آیه ی نذر را در شأن حضرت فاطمه (س)و حضرت علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی و امام حسن و امام حسین (س)نازل کرد

 نظر دهید »

ارتباط کلامی عاطفی با فرزندان

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

حضرت در روابط کلامی و محبت آمیز خود، با خطاب مهربانانه فرزندانش را نور چشمم و میوه ی دلم صدا می کرد (نیلی پور، ص180). هم چنین به سفارش پیامبر(ص) بچه ها را دسته گل می دانست (مجلسی، ج43، ص281). حضرت زهرا (س)رسیدگی و محبت به فرزندانش را بر هر کار دیگری مقدم می داشت و معتقد بود که در نگه داری و پرورش فرزند، مادر از هر کس دیگری سزاوارتر است. عطوفت و مهر مادری در حضرت زهرا (س)به قدری بود که در لحظه های پایانی عمر خود، سخت نگران فرزندانش بود. فاطمه ی زهرا (س)برای این که فرزندانش از محبت مادرانه محروم نمانند، به حضرت علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی پیشنهاد کرد: «پس از من، با دختر خواهرم امامه ازدواج کن؛ زیرا او برای فرزندانم مانند خود من است

 نظر دهید »

بازی با کودکان

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

 

فاطمه (س)خود نیز با فرزندانش هم بازی می شد و در حین بازی، با بیان الفاظ و جمله های مناسب، سعی در ساختن شخصیت کودکانش و ارائه ی الگویی مناسب در زندگی برای آن ها داشت. حضرت زهرا (س)با فرزندش امام مجتبی ولایة علی بن ابیطالب حصنی بازی می کرد و او را بالا می انداخت. حضرت زهرا آن گاه که کودکان خود را به بازی می گرفت و به تربیت روحی و جسمی عزیزان خود می پرداخت، در قالب اشعاری زیبا و ادیبانه می فرمود: «حسن جان! مانند پدرت علی باش و ریسمان را از گردن حق بردار.» یا «حسین جان! تو به پدرم رسول الله شباهت داری و به پدرت، علی شبیه نیستی (ابن شهرآشوب، ج 2، ص 389).»

 نظر دهید »

پرورش روحیه ی عبادی

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

 

حضرت فاطمه (س)به ارتباط فرزندان با خداوند اهمیت ویژه ای می دادند؛ مثلاً در شب قدر، نمی گذاشت هیچ یک از اعضای خانواده، بخوابند و سفارش می کردند در طول روز بخوابند تا شب را بتوانند بیدار باشند. به آن ها شامِ کم تری می داد و می فرمود: «هر کس که خیر این شب به او نرسد، محروم است

 نظر دهید »

توجه به آموزش فرزندان

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

 

روش تربیتی و اخلاقی حضرت زهرا (س)بهترین شیوه و تجربه، برای ساختن نسلی پاک و سعادت مند است؛ زیرا فرزندانی که ایشان به جامعه تحویل دادند، نشان از وجود بهترین روش تربیتی است. زمانی که امام حسن و امام حسین (س)پای منبر حضرت رسول می رفتند تا از منبع وحی استفاده کنند، وقتی به منزل برمی گشتند، مادرشان، فاطمه از آن ها می پرسید: «پدربزرگ تان چه گفت؟» و از آن ها می خواست هرچه شنیده اند، برایش تعریف کنند

 نظر دهید »

مدیریت اقتصادی خانواده

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

 

 

ساده زیستی و دوری از مصرف گرایی و سازش، نمونه هایی از رفتار اقتصادی حضرت زهرا (س)است. از امام باقر ولایة علی بن ابیطالب حصنی نقل شده است که حضرت فاطمه (س)کارهای خانه، آردکردن گندم، نان پختن و جاروکردن را عهده دار شد و حضرت علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی آن چه به بیرون خانه مربوط بود، مانند جابه جاکردن هیزم و آوردن گندم. روزی به حضرت زهرا (س)گفت: «آیا در خانه چیزی برای خوردن داریم؟» حضرت فرمود: «قسم به خدایی که حق تو را عظیم داشت، سه روز است که چیزی نداریم تا برایت بیاورم!» امیرالمؤمنین ولایة علی بن ابیطالب حصنی فرمود: «پس چرا مرا خبر نکردی؟» فرمود: «پیامبر(ص) از این که از تو چیزی بخواهم، مرا برحذر داشت و فرمود که از پسرعمویت چیزی نخواه، مگر این که خودش برایت بیاورد (مجلسی، ج 43، ص31)!»

 نظر دهید »

مدیریت روابط عاطفی با همسر

11 اسفند 1397 توسط بیتا

 

 

استفاده از نام مناسب و القاب زیبا برای خطاب همسر، باعث ایجاد روابط مثبت و محیطی آکنده از صمیمیت و سبب پیدایش زمینه ی عکس العمل و رفتاری مناسب در طرف مقابل می شود. در زندگی مشترک فاطمه (س)با علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی عبارت ها و کلمه های محبت آمیز بسیار است. فاطمه (س)با الهام از دستورهای الهی و با داشتن درک صحیح از روابط زن و شوهر، همواره به همسر بزرگوارش عشق می ورزید، به او محبت می کرد و در کلام خود علاقه و احترام را در نظر داشت. گاهی او را با کنیه ی «اباالحسن» صدا می کرد و گاه او را «پسرعمو» خطاب می کرد (مجلسی، ج 43، ص 192). فاطمه بسم الله الرحمن الرحیم، در مقام اظهار محبت و علاقه به امام علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی فرمود: «علی جان! روح من فدای روح تو و جان من سپر بلاهای جان تو (حائری، ج 1، ص 196).» از دیگر خصیصه های رفتاری حضرت زهرا، رفتار مناسب، احترام به همسر و نداشتن تقاضای نامقدور و مهرورزی به خانواده است.

 نظر دهید »

فلسفه وجود تخم مرغ در سفره هفت سین ایرانی چیست؟

28 اسفند 1396 توسط بیتا

در آیین هاى باستانى ایران براى هر جشن «خوانی یا سفره ای » گسترده مى شد که داراى انواع خوراکى ها بود. سفره نوروزى «هفت سین» نام داشت و مى بایست از بقیه سفره ها رنگین تر باشد. سفره هفت سین مــعــمـولاً چـند ســاعــت مانــده به زمان تـــحویل ســـــال نو آمـــاده بود و بر صفحه اى بلندتر از سطح زمین چیده مى شد.همچنین میزدپان (MAYZADPAN) به منظور پخش کردن خوراکى ها در کنار سفره گماشته مى شد. سفره هفت سین نوروزی برپایه عدد مقدس هفت بنا شده بود.در بسیارى از منابع تاریخى آمده است که «سفره هفت سین» نخست «سفره هفت شین» بوده و بعدها به این نام تغییر یافته است. شمع، شراب ، شیرینى ، شهد (عسل) ، شمشاد، شربت و شقایق یا شاخه نبات، اجزاى تشکیل دهنده سفره هفت شین بودند. برخى دیگر به وجود «هفت چین» در ایران پیش از اسلام اعتقاد دارند. سخنران جامعه زرتشتى در این باره مى گوید: «در زمان هخامنشیان در نوروز به روى هفت ظرف چینى غذا مى گذاشتند که به آن هفت چین یا هفت چیدنى مى گفتند. بعدها در زمان ساسانیان هفت شین رسم متداول مردم ایران شد و شمشاد در کنار بقیه شین هاى نوروزى، به نشانه سبزى و جاودانگى برسر سفره قرارگرفت. بعد از سقوط ساسانیان وقتى که مردم ایران اسلام را پذیرفتند، سعى کردند که سنت ها و آیین هاى باستانى خود را هم حفظ کنند.

همه ی ایرانیان از دیر باز هنگام تحویل سال و شروع سال نو بر سر سفره ی هفت سین عید نوروزشان تخم مرغ های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از باروری و رشد و زایش خوبیهاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدیدی است که می خواهند پر بار تر از سال قبل آغاز کنند و خاطره ی خوش این سفره ی رنگی را در کنار سفره های هفت سین سالهای گذشته بچینند.

تخم‌مرغ رنگی معمولاً یک تخم مرغ طبیعی (و گاه مصنوعی) است که آن را با روشهای گوناگون تزئین می‌کنند و در جشن‌هایی مانند نوروز و عید پاک استفاده می‌شود. اغلب هنگام نوروز و در سفره هفت سین برای زیبایی به کار می رود. برای رنگ آمیزی آن از مواد طبیعی مانند: لبو، پوست انار، زرد چوبه و … و یا رنگهای شیمیایی استفاده می کنند.

انواع سفید و رنگین آن باید زینت بخش خوان نوروزی باشد. چون تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است كه بزودی باید جان بگیرد تا زایش كیهانی انجام پذیرد. پوست تخم مرغ خود نمادی از آسمان و طاق كیهان است. میترا نیز بنابر اسطوره از تخم كیهانی بوجود آمد.
در روستا ها رسم بر این است كه یكی از تخم مرغها را بر روی آیینه می گذارند و اعتقاد دارند كه در هنگام تحویل سال وقتی كه گاو آسمانی كره زمین را شاخی به شاخ دیگر خود می افكند ، تخم مرغ بر روی آیینه خواهد جنبید.

 2 نظر

#فرزند

28 اسفند 1396 توسط بیتا

خداوند دوست دارد که میان فرزندانتان عادلانه رفتارکنید /حتی ددربوسیدن آنها

 نظر دهید »

#ویژه همسرانه

28 اسفند 1396 توسط بیتا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوست داشتنت 

عجیب حال دلم را خوب می کند 

تونمیدانی>>

که حتی دوست داشتنت راهم دوست دارم

 نظر دهید »

#بی تفاوت نباشیم

28 اسفند 1396 توسط بیتا

صبح ها برای همسرت حتما صبحانه درست کن

یادت نره حتما با روی خوش 

حتما بدرقه اش کن

 نظر دهید »

عید ظهور

28 اسفند 1396 توسط بیتا

 

 

 

این عیدها برای من آقا نمی شود…….

شب با چراغ عاریه فردا نمی شود

 نظر دهید »

حدیث

06 اسفند 1396 توسط بیتا

1

Hazrat zahra(sA)said:Igraduated ive given itall is that now that hve created for it

خدایا مرافارغ کن

که تمام توجه ام

به آن باشد که

برای آن خلق شده ام

 2 نظر

باید مرد خداشد

06 اسفند 1396 توسط بیتا

ب

 

اگر کسی بخواهد با کتاب الهی قران اشنا شود،باید مرد خداشود،کسی که مرد خدانشده است،ممکن است با ترجمه و مفاهیمی آشنا شود،ولی مادامی که انسان حرکت الی الله نداشته باشد با آن حقایقی که حقیقت مطلوب است آشنا نمی شود،خدا همه را موفق کند که لااقل،مراحل اولیه فهم کتاب را پیداکنیم و این ممکن نیست مگر باتقوا،باید از محرمات الهی پرهیزکرد و واجبات الهی رااداکرد،کسی که با کتاب آشنا نشود هرچقدر درس بخواند به نتایج نمی رسد،مگر به برکت بندگی خدا

 نظر دهید »

ای مدعی ایمان!

06 اسفند 1396 توسط بیتا

2

 ای مدّعی ایمان و خضوع قلب در بارگاهِ ذو الجلال ، اگر تو به کلمه توحید ایمان داری و قلبت یکی پرست و یکی طلب است و الوهیّت را جز برای ذات خدای تعالی ثابت ندانی، اگر قلبت موافق با ظاهرت است و باطنت موافق با دعویت است، چه شده است که برای اهل دنیا این قدر قلبت خاضع است؟ چرا پرستش آنها را می کنی؟! جز این است که آنها را مؤثر در این عالم می دانی و اراده آنها را نافذ وزر و زور را مؤثر می دانی؟ چیزی را که کار کن در این عالم نمی دانی اراده حق تعالی است. پیش تمام اسباب ظاهری خاضعی، و از مؤثر حقیقی و مسبب جمیع اسباب غافل ، با همه حال دعوی ایمان به کلمه توحید می کنی! پس، تو نیز از زمره مؤمنان خارج و در سلک منافقان و دو زبانان محشوری.‏

[ امام خمینی ، چهل حدیث، نشر فرهنگی رجاء ، 1368 ، ص 139 ]

 نظر دهید »

مادر يعني

10 فروردین 1396 توسط بیتا

 

مادر يعني به تعداد همه روزهاي گذشته تو، صبوري! مادر يعني به تعداد همه روزهاي آينده تو ،دلواپسي! مادر يعني به تعداد آرامش همه

خوابهاي کودکانه تو، بيداري ! مادر يعني بهانه بوسيدن خستگي دستهايي که عمري به پاي باليدن تو چروک شد! مادر يعني بهانه در آغوش

کشيدن زني که نوازشگر همه سالهاي دلتنگي تو بود! مادر يعني باز هم بهانه مادر گرفتن…. مادر عاشقانه دوستتدارم 

 

 1 نظر

شخصیت حضرت زهرا چگونه در منابع علمی بین‌المللی بازنمایی شده است؟

28 اسفند 1395 توسط بیتا

 

 

 


 

قطعاً الگوی شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) چنانکه پیامبر ایشان را سرور زنان عالم در دنیا و عقبی دانسته‌اند، نباید در مرزها، قومیت‌ها، نژادها و حتی زبان‌ها حصر و محدود شود.

روز ولادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام زن شاید مجال مناسبی است تا ما به عنوان رهروان ایشان به فضای بین‌الملل و مصادیق تعامل مناسب با آن در معرفی شخصیت برجسته حضرتش، مداقه‌ای بازنگرانه و عمیق داشته باشیم.

با توجه به این که از دیرباز دیدگاه نادرستی در مورد زنان مسلمان در غرب وجود داشته که بر اساس آن معمولاً زن مسلمان مترادف با عقب‌افتادگی، ستم‌دیدگی، خانه‌شینی و انفعال در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد باید به حوزه تولید دانش در مورد حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی زن مسلمان توجه بیشتری صورت گیرد.

با این حال متأسفانه آثار علمی- پژوهشی که در مورد آن حضرت به زبان انگلیسی، جهت استفاده بین‌المللی، به چاپ رسیده، بسیار اندک است و عمده آنها نیز به دلایل مختلف با اشتباهات سهوی یا عمدی فراوانی روبه‌رو است.

در یادداشت پیش رو مرور مختصری بر این مقاله‌ها و نوعی تیپ‌شناسی اولیه از نقشه موجود در آنها ارائه شده است.

به طور کلی می‌توان آثار منتشرشده در پایگاه‌های منابع علمی ‌مذکور را به دو دسته تقسیم کرد: آثاری که زنان مسلمان یا ایرانی در این حوزه به زبان انگلیسی تولید کرده‌اند و آثاری که غیرمسلمانان در مورد ایشان به چاپ رسانده‌اند. اگر نام فاطمه (که در انگلیسی فاطیما تلفظ می‌شود) در پایگاه‌های علمی ‌و دانشگاهی جستجو شود، با مقالاتی روبه‌رو می‌شویم که در مورد رویدادی نوشته‌اند که در آن سه کودک پرتغالی در 13 ماه می ‌با بانویی به نام فاطیما برخورد کرده‌اند.

این مقالات به تأثیر فاطیما بر مردم پرتغال و سایر مسیحیان می‌پردازند.

به عنوان مثال در مقاله‌ای با عنوان «حرکت به سوی فاطیما»(1) آر.اچ. وبر در مورد زائرانی می‌نویسد که به زیارت مکانی به نام «فاطیما» در دهکده کوچکی در پرتغال می‌روند. نویسنده این مقاله حال زائرانی را توصیف می‌کند که سعی دارند در این روز پای پیاده صدها مایل را طی کنند تا به زیارت این مکان بروند و بسیاری از آنها با پای برهنه به این مکان می‌روند.

در این مقاله به واکنش مردم شهر نسبت به ورود زائران و واکنش کلیسا و حال و هوای این شهر در این روز نوشته شده است. مقاله دیگری نیز به ظاهرشدن بانویی به نام فاطیما در پرتغال و تأثیر آن برای تبلیغ صلح در دهه 1940 و 1950 در ایالات متحده اشاره می‌کند. نویسنده مقاله معتقد است که تا پیش از سال 1945 هیچ مقاله‌ای در مورد فاطیما نوشته نشده بود، ولی با ظهور جنگ سرد استفاده از ای نشخصیت به عنوان نمادی از صلح در نوشته‌های دهه 1940 و 1950، چشمگیر و قابل توجه است.

نوع دیگری از مقالات که در مورد حضرت فاطمه به چاپ رسیده، توسط نویسندگانی است که یا آگاهی لازم در مورد ایشان نداشته‌اند یا شاید به عمد به ترویج اطلاعات غلط در مورد ایشان پرداخته‌اند. بیشتر آثاری که در این حوزه قرار می‌گیرند از منابع غیرمسلمان و بعضاً مغرض در مورد ایشان استفاده کرده‌اند. دو کتابی که اکثر نویسندگان غیرمسلمان و غیرایرانی به عنوان منبع از آن استفاده کرده‌اند، کتاب‌های تألیف لامنز( 1912)(2)، و مسیگنان(1955)(3) است. تصویر ارائه‌شده توسط این نویسندگان، تصویری است که زن مسلمان را به شکل عام؛ و حضرت فاطمه را به شکل خاص، زنی ستم‌دیده، ضعیف و منفعل به تصویر می‌کشد. به عنوان مثال می‌توان به مقاله‌ای اشاره کرد که نویسنده یهودی آن به بررسی زندگی سه بانوی مقدس در سه دین آسمانی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) پرداخته و به مقایسه تشابهات و تمایزات ابعاد قدسی این سه بانو (حضرت فاطمه، حضرت مریم و راشل) پرداخته است. در این مقاله در قسمتی که به معرفی زندگی حضرت فاطمه می‌پردازد، بدون ذکر منبع و با اشاره به یک منبع که نویسنده آن نیز غیرمسلمان است (کلبرگ 1978)، به فقر در زندگی حضرت فاطمه و به دروغ؛ به اختلاف میان او و همسرش، حضرت علی (ع)، اشاره می‌شود.

همچنین در این مقاله هیچ اشاره‌ای به نحوه شهادت حضرت فاطمه نشده و تنها گفته‌ می‌شود که او بیمار شده و فوت کرده است. نویسنده همچنین ادعا می‌کند که در منابع شیعی، ایشان به عنوان بانویی نمایانده می‌شود که تنها در حال عزاداری و ناراحتی برای مرگ پدر و یا سایر عزیزان خود بوده است. نویسنده مقاله برای توصیف حضرت فاطمه از هیچ منبع اسلامی‌ (شیعه یا سنی) استفاده نکرده و تنها به کتب نویسندگان غیرمسلمان ارجاع داده است. دسته دیگری از مقالات که در مورد حضرت فاطمه نوشته شده، مربوط به ایرانیانی است که باز هم به ابعاد شخصیتی و فردی حضرت فاطمه نپرداخته‌اند، بلکه به رابطه آن حضرت و ابزارهای سیاسی توجه کرده‌اند. برای مثال یکی از مقالات با عنوان «فاطمه کیست؟ جنسیت، فرهنگ و بازنمایی اسلام»(4) به استفاده از ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) در طول سال‌های مختلف در تاریخ ایران می‌پردازد.

نویسنده معتقد است که بازنمایی شخصیت حضرت فاطمه (س) در دوره‌های مختلف متفاوت بوده و برای مثال اشخاصی نظیر کاشفی، زمانی ایشان را به عنوان زنی شکننده و آسیب‌پذیر معرفی کرده‌اند که بسیار متکی به همسر و پدرش بوده است. از طرف دیگر علی شریعتی نیز با این که به نقش زنان در عرصه‌های اجتماعی معتقد بوده است، باز هم بر شخصیت حضرت فاطمه (س) به عنوان دختر، مادر و همسر تأکید داشته است. نویسنده همچنین به حجاب در ایران پس از انقلاب (که او آن را نشانه از عقب‌ماندگی می‌داند) می‌پردازد و این که چگونه از الگوی حضرت فاطمه (س) (که البته نویسنده مقاله آن را ساختگی می‌داند) برای ترویج حجاب استفاده شده است. گیتی نشاط نیز تقریباً همین سخنان را در مقاله خود با عنوان «زنان در جمهوری اسلامی ‌ایران»(5) بیان کرده است.این دسته از نویسندگان معمولاً به دلیل انگیزه‌های سیاسی خود سعی دارند وضعیت زنان ایرانی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شکل کلیشه زن عقب‌مانده و تحت ستم بازنمایند و متأسفانه نگاه بغض‌آمیز نویسندگان اینچنینی، شخصیت والا و سرمایه معنوی و الهی حضرت فاطمه (س) را تا مرز استفاده ابزاری از این شخصیت تقلیل داده است. همچنان این سؤال مطرح است که چگونه با وجود خیل عظیم مورخین اسلامی ‌و استادان و دانشجویان متعهد در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، نوشته‌های پراکنده و بی‌اساسی از این دست بی‌پاسخ مانده است.

رویکرد دیگر منحرف در ترسیم ارتباط جامعه ایران با حضرت فاطمه (س)، تنها به تقلیل دادن آن به یک سری آداب و مراسم‌های مذهبی بسنده کرده است برای مثال در مقاله‌ای با عنوان «سفره: آرامش و اجتماع زنان در ایران» تنها اشاره‌ای شده است به انداختن سفره نذری و درست کردن آش و یا شله زرد مخصوص به نام حضرت فاطمه، روشن کردن شمع و یا سایر آداب مربوط به انداختن سفره نذری و تأثیر آن در احساس آرامش روانی و نزدیکی بیشتر به مذهب.(6) در چنین مواردی نیز باز نویسنده به دنبال ارائه تصویری از شخصیت حضرت فاطمه نبوده است. در پایان باید گفت که باید به حوزه تولید و نشر دانش در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) و معرفی ابعاد علمی، سیاسی و اجتماعی زندگی ایشان به خصوص به زبان غیرفارسی توجه جدی صورت گیرد. تولید و نشر دانش در این حوزه می‌تواند تأثیر بسیاری در دیدگاه غرب نسبت به زنان مسلمان داشته باشد و بسیاری از تصورات غلط را که نویسندگان از طیف‌های گوناگون در طول سال‌های متمادی منتشر کرده‌اند، اصلاح کند. این آثار زن مسلمان را به شکل عام و حضرت فاطمه (س) را که الگوی زنان مسلمان است به شکل خاص؛ زنانی منفعل، ستم‌دیده و ناتوان بازمی‌نمایاند. به نظر می‌رسد بسیاری از ایرانیان دانشگاهی که به زبان‌های زنده دنیا مسلط هستند، تولید دانش در این حوزه را یا چندان جدی نمی‌گیرند و مقاله‌نویسی در این حوزه را غیرعلمی‌ می‌دانند یا آن دسته از ایرانیانی که در این مورد نوشته‌اند بدون توجه به منابع و آثار موثق و بررسی شخصیت حضرت فاطمه (س)، از ایشان به عنوان ابزار سیاسی برای نشر دیدگاه‌های منتقدانه و بعضاً مغرضانه خود در مورد ایران پس از انقلاب بهره می‌گیرند. این نوع پروپاگاندای معارضین ضداسلام و به‌خصوص ایران به عنوان تنها داعیه‌دار اسلام سیاسی در جهان، باید با تولید دانش صحیح توسط اهل فضل و در عین حال تألیف نقدهای به‌جا در جهت اصلاح این تصاویر کلیشه‌ای درباره حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر افراد از خاندان عظیم‌الشأن پیامبر (ص) خنثی شود و قطعاً اتصال طیف وسیعی از دانشگاهیان حقیقت‌جو در کشورهای مختلف به این سرچشمه غنی، موجب تقریب قلوب جامعه بشری و اصلاح آن در آینده خواهد شد.

پی‌نوشت 1. Walking to Fatima 2

. Lammen, “Fatima et les Filles des Mahomet. Rome: ScriptaPontificiiInstitutiBiblici” 3

. Massignon, “La Mubahala de Medine et L’Hyperdulie de Fatime. Paris: Libraire Orientale et Americaine”. 4. Who Is Fatima? Gender, Culture, and Representation in Islam 5

. Women in Islamic Republic of Iran *دانشجوی دکترای مطالعات آمریکا دانشگاه تهران زینب قاسمی

 1 نظر

Anxiety ( دلواپسی)

24 اسفند 1395 توسط بیتا

 

 

خدای من دلواپسم

دلواپس از اینکه به عنوان یک طلبه ایا توانسته ام قدمی در راه دینم بردارم 

ایا توانسته ام خودم را اصلاح کنم

ایا توانسته ام خودم را بشناسم

خدایا کمکم کن راه سختی را اتخاب نموده ام ..خدایا به تو توکل میکنم 

خدایا کمکم کگن بتوانم چادر حضرت زهرایم را حفظ کنم

خدایا عفت فاطمی به من عطا کن

خدایا طلبه شدم ودر این راه توانایی زیادی به من عطا نما تا بتوانم موفق شوم 

دلواپسم دلواپْْْْْْْْْْْس

 نظر دهید »

Good morals

13 اسفند 1395 توسط بیتا

 

Imam Jafar sadegh

There is no life more gloriouse Than possessing meritorious ethics and morals

لا عیش اهنا من حسن الخلق

هیچ زندگی گواراتر از اخلاق و رفتار پسندیده نیست

 

دین مقدس اسلام، همواره پیروان خود را به نرمخویی و ملایمت در رفتار با دیگران دعوت می کند و آنان را از درشتی و تندخویی باز می دارد. حسن خلق و گشاده رویی از بارزترین صفاتی است که در معاشرت های اجتماعی باعث نفوذ محبت شده و در تأثیر سخن اثری شگفت انگیز دارد. به همین جهت خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را انسان هایی عطوف و نرمخو قرار داد تا بهتر بتوانند در مردم اثر گذارند و آنان را به سوی خود جذب نمایند. این مردان بزرگ برای تحقّق بخشیدن به اهداف‌ الهی خود، با برخورداری از حسن خلق و شرح صدر، چنان با ملایمت و گشاده رویی با مردم رو به رو می شدند که نه تنها هر انسان حقیقت جویی را به آسانی شیفته خود می ساختند و او را از زلال هدایت سیراب می کردند، بلکه گاهی دشمنان را نیز شرمنده و منقلب می کردند. مصداق کامل این فضیلت، وجود مقدّس رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ است. قرآن کریم، این مزیّت گرانبهای اخلاقی را عنایتی بزرگ از سوی ذات مقدس خداوند دانسته، می فرماید: «فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ‌لَو کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لانْفَضوُا مِنْ حَولِکَ» (آل عمران؛159) در پرتو رحمت و لطف خدا با آنان مهربان و نرمخو شده ای و اگر خشن و سنگدل بودی، از گردت پراکنده می شدند. بسیار اتفاق می افتاد که افراد با قصد دشمنی و به عنوان اهانت و اذیّت به حضور ایشان می رفتند ولی در مراجعت مشاهده می شد که نه تنها اهانت نکرده اند بلکه با کمال صمیمیت اسلام را پذیرفته و پس از آن، رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ محبوب‌ترین فرد در نزد آنان به شمار می رفت. ارزشی که اسلام برای انسان خوشرفتار قائل است، تنها به مؤمنان محدود نمی شود، بلکه غیر آنان نیز اگر این فضیلت را دارا باشند، از مزایای ارزشی آن بهره مند می شوند.

 1 نظر

demonstrate 22bahman

22 بهمن 1395 توسط بیتا

22 بهمن اغاز حاکمیت اسلام است

یوم الله 22 بهمن در امتداد لبیک به فرمان رهبری بود

اقامه دین و برپاداشتن دین بود

راهپیمایی 22 بهمن یعنی استمرار انقلاب اسلامی

 نظر دهید »

curtain

10 آذر 1395 توسط بیتا

((There are many girls better than sons!))

((Il y a beaucoup de filles meilleures que les garçons!))

Imam Naghi (Naqi) (P.B.U.H.)

((رُبَّ ابْنَةٍ خَیْرٌ مِن ِابْن ٍ!))

((بسا از دخترها که بهتر از پسرها هستند!))

- امام هادی نقی، امام دهم(ع)

أَیُّوبُ بْنُ نُوحٍ قَالَ: کَانَ لِیَحْیَى بْنِ زَکَرِیَّا حَمْلٌ فَکَتَبَ إِلَیْهِ [أی: إِلَى أَبِی الْحَسَنِ (الهادِی النقیّ - علیه السّلام - الإمام العاشر من الأئمّة الإثنی عشرَ)…] أَنَّ لِی حَمْلًا فَادْعُ اللَّهَ أَنْ یَرْزُقَنِی ابْناً! فَکَتَبَ إِلَیْهِ: ((رُبَّ ابْنَةٍ خَیْرٌ مِنِ ابْنٍ!)) فَوُلِدَتْ لَهُ ابْنَة ٌ.

- بحار الأنوار الجامعة لدُرَر أخبار الأئمة الأطهار، العلاّمة المجلسی الاصفهانی، المجلد ‏50، ص177، الحدیث10.
ترجمه فارسی:

ایّوب بن نوح گفت: یحیى بن زکریا بچه‏ اى در راه داشت نامه اى برای امام هادی نقی (امام دهم) علیه السّلام نوشت که: مرا فرزندى در راه است؛ از خداوند بخواه که آن را پسر قرار دهد! حضرت در جوابش نوشتند: ((بسا از دخترها که بهتر از پسرها هستند!)) پس براى او دخترى متولد شد.

- بحارالأنوار، علاّمه مجلسی اصفهانی، جلد‏50، ص177، حدیث10.
* English:

Imam Naghi (Naqi, the 10th Imam of Shi’ites) said:

((There are many girls better than sons!))

-the book Behaar-ol-Anvaar, Allamah(Scholar) Majlessi,V.50,P.177.

* French:

Imâm Naghi (Naqi, le 10 Imâm des chiites) a dit:

((Il y a beaucoup de filles meilleures que les garçons!))

- le livre Behâr-ol-Anvâr, Allâmah (Scholar) Majlessi,V.50,P.177.

 1 نظر

تو جه توجه

09 مهر 1395 توسط بیتا

این عکس پیراهنی است که در آستانه محرم وارد بازار شده است ..اسم حسین را با با حرف صاد نوشتن به شکل حصین ….

اما حصین کیست:

حصین ابن تمیم کسی است که در سپاه عمربن سعد علیه امام حسین (ع) جنگیده است… تصویر روی لباس تصویر خواننده پاپ است که به حسین ابلیس معروف است ….پس حواسمان جمع باشد و اطلاع رسانی کنیم …

 نظر دهید »

سخنان ایت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی

15 شهریور 1395 توسط بیتا

سیاست بازانی که گروه های تکفیری را تشکیل داده اند ازسیاسی نشدن حج دم می زنند

رهبر انقلاب در پیام به مسلمانان سراسر جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج :

حکام فتنه انگیزی که با تشکیل گروه های تکفیری دنیای اسلام را گرفتار جنگ داخلی کرده اند سیاست بازان ازخدا بی خبری که دست دوستی به رژیم صهیونیستی داده حاکمان بی دینی که فاجعه ی منا راپدید آورده و با نام خادمان حرمین حریم حرم امن الهی را شکسته اند اکنون ازسیاسی نشدن حج دم میزنند ودیگران را به گناهانی که خود مرتکب شده اند متهم می کنند …95/6/12

 نظر دهید »

میلاد بانوی کرامت حضرت معصومه (س)

13 مرداد 1395 توسط بیتا

معصومه یی کریمه ی والای اهل بیت

گنجینه ی ولایت کبرای اهل بیت

اخت الرضا ودختر موسی بن جعفری

قبرت به قم نشان تجلای اهل بیت

 نظر دهید »

سیاسی--- بر جام----اخبار

10 مرداد 1395 توسط بیتا

روزنامه ارمان : برجام تمام شد اما دولت سرکلاف را گم کرده است

سید فاضل موسوی از نمایندگان اصلاح طلب سابق مجلس به روزنامه ارمان گفته است : دولت سرکلاف را گم کرده است .برجام یکی از ده ها مسئله کشور بود اما دولت در برجام مانده وکم تحرک است 

موسوی با تهدید زروحانی گفت:لازم است اشاره کنم که 6 الی 7 نفر ازدرون اصلاح طلبان خودشان را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اماده یکنند و البته مجموعه اصلاحات هنوزتصمیم نگرفته است بلکه انها به صورت انفرادی تمایل دارندوارد این عرصه شوند.اقای روحانی بایدقبل ازاینکه کار ازکار بگذرد کار را موکول به دقیقه 90 نکند.

این اصلاح طلب در پایان درباره برجام زدگی دولت می گوید:تحلیل برجام بسیارپیچیده است ومدیریت قوی در تمام بخش ها لازم دارد که ظاهرا در دولت یازدهم توانایی اتصال دادن بخش های مختلف پازل وجود ندارد .باید بپذیریم که شکم گرسنهغذا میخواهد .جوان پرانرژی کار می خواهد و همه اینها را اقتصاد می تواند مدیریت کند.

 نظر دهید »

تغذیه

10 مرداد 1395 توسط بیتا

3 صبحانه ی مفید برای خانم ها

نان+شیر:کاهش پوکی استخوان و افزایش سلامت دندان

تخم مرغ پخته:ضدکم خونی وسلامت مفاصل

عدسی:تقویت مغز

 

 نظر دهید »

تغذیه

10 مرداد 1395 توسط بیتا

3 صبحانه ی مفید برای خانم ها

نان+شیر:کاهش پوکی استخوان و افزایش سلامت دندان

تخم مرغ پخته:ضدکم خونی وسلامت مفاصل

عدسی:تقویت مغز

 

 1 نظر

استرس چیست

10 مرداد 1395 توسط بیتا

استرس عبارت است از واکنش های فیزیکی ذهنی وعاطفی که در نتیجه تغییرات ونیازهای زندگی فرد تجربه میشوند. تغییرات میتواند بزرگیا کوچک باشند .پاسخ افراد به تغییرات زندگی متفاوت است .استرس مثبت می تواند یک انگیزش دهنده باشد در حالی که استرس منفی میتواند در زمانی که این تغییرات و نیازها فرد را شکست میدهند ایجاد شود.

پیشگیری:برای کمک به پیشگیری ازاسترسمنفیبه ان دسته ازامور زندگی بپردازید که می توانید ازعهده انها براییداز انجا که همیشه نمی توان جلوی استرس را گرفت روش هایی را یاد بگیرید که برای حفاظت ازسلامت ذهنی و فیزیکی خود سازگارشوید.یا مطالعه مقالات و کتب در مورد استرس به خود اموزش دهید

 نظر دهید »

حجاب وعفاف

10 مرداد 1395 توسط بیتا

بانو

کم باش

اصلا هم نگران

کم شدنت نباش

انکس که اگر

کم باشی گمت کند

همانیست که اگر زیاد باشی

حیفت میکند

سعی نکن متفاوت باشی

فقط ساده باش

این روزها ساده بودن

به قدر کافی متفاوت است

 نظر دهید »

حدیث ماه رمضان

31 خرداد 1394 توسط بیتا

كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام إِذَا كَانَتْ لَيْلَةُ إِحْدَى وَ عِشْرِينَ وَ لَيْلَةُ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ أَخَذَ فِي الدُّعَاءِ حَتَّى يَزُولَ اللَّيْلُ فَإِذَا زَالَ اللَّيْلُ صَلَّى‏

امام باقر علیه السلام در شب بيست و يكم و بيست‏ و سوم ماه رمضان مشغول دعا مى‏ شد تا شب بسر آيد و آنگاه كه شب به پايان مى ‏رسيد نماز صبح را مى‏ خواند.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 155

 1 نظر

متنی زیبا

05 خرداد 1394 توسط بیتا

میگویند زن های عرب دلشان که میگرد  غصه که میافتد به جانشان راه کج میکنند سوی حرم تو آقا ….مینشینند یک گوشه چادرشان را روی صورتشان میکشند هی میگویند یا عباس ادرکنی بحق اخیک الحسین.یا عباس اصلا حرم ات معروف است به عقده گشایی و باز کردن سفره دل  میگویند شما کاشف الکرب حسینی آقا….

 نظر دهید »
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

زن مظهر جمال

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • الگوی فاطمی
  • پرورش روحیه ی بخشش
  • بهاربه طعم خدا
  • مبعث

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس